شیر برقی یونی دو (سلونوئید ولو uni2 )

solenoid valve uni2

(دیدگاه {{model.count}} کاربر)
انتخاب سایز:
سایز را انتخاب کنید.
تعداد
نوع
12%
927,000
825,000 تومان
آماده ارسال ناموجود
  • {{value}}
کمی صبر کنید...

شیر برقی یک شیر کنترل شده الکتریکی است. این شیر دارای یک سلونوئید است که یک سیم پیچ الکتریکی با یک هسته فرومغناطیسی متحرک (پیستون) در مرکز آن است. در حالت استراحت، پیستون یک روزنه کوچک را می بندد. جریان الکتریکی از طریق سیم پیچ یک میدان مغناطیسی ایجاد می کند. میدان مغناطیسی یک نیروی رو به بالا به پیستون که دریچه را باز می کند وارد می کند. این اصل اساسی است که برای باز و بسته کردن شیرهای برقی استفاده می شود.    

دیگر محصولات پیشنهادی

اطلاعات سریع شیر برقی

    فقط مایعات/گازهای تمیز: شیرهای برقی برای استفاده با مایعات و گازهای تمیز طراحی شده اند.
    کنترل دقیق جریان: تنظیم دقیق مایع/گاز، ایده آل برای فرآیندهای حساس در تجهیزات پزشکی و ساخت.
    زمان پاسخ سریع: اقدامات باز/بستن سریع، برای کاربردهای ایمنی و واکنش سریع به خطرات حیاتی است.
    عمر طولانی: عملکرد بادوام و قابل اعتماد نیازهای تعمیر و نگهداری را کاهش می دهد و در برابر استفاده سخت مقاومت می کند.
    طیف گسترده ای از کاربردها: همه کاره برای صنایع مختلف، از جمله تصفیه آب، خودرو، و فرآوری مواد غذایی.

شیر برقی چگونه کار می کند؟

اجزای یک شیر برقی؛ سیم پیچ (A)؛ آرماتور (B)؛ حلقه سایه (C)؛ فنر (D)؛ پیستون (E)؛ مهر و موم (F)؛ بدنه سوپاپ (G)

شکل 2: اجزای یک شیر برقی. سیم پیچ (A)؛ آرماتور (B)؛ حلقه سایه (C)؛ فنر (D)؛ پیستون (E)؛ مهر و موم (F)؛ بدنه سوپاپ (G)

شیر برقی از دو جزء اصلی تشکیل شده است: یک شیر برقی و یک بدنه شیر (G). شکل 2 اجزاء را نشان می دهد. یک سلونوئید دارای یک سیم پیچ القایی الکترومغناطیسی (A) در اطراف یک هسته آهنی در مرکز به نام پیستون (E) است. در حالت استراحت، می تواند به طور معمول باز (NO) یا به طور معمول بسته (NC) باشد. در حالت بدون انرژی، یک شیر معمولاً باز باز است و یک شیر معمولاً بسته بسته است. هنگامی که جریان از طریق شیر برقی عبور می کند، سیم پیچ انرژی می گیرد و یک میدان مغناطیسی ایجاد می کند. این یک جاذبه مغناطیسی با پیستون ایجاد می کند، آن را حرکت می دهد و بر نیروی فنر (D) غلبه می کند. اگر دریچه به طور معمول بسته باشد، پیستون بلند می شود تا مهر و موم (F) دهانه را باز کند و اجازه دهد تا رسانه از طریق شیر جریان یابد. اگر دریچه به طور معمول باز باشد، پیستون به سمت پایین حرکت می کند به طوری که مهر و موم (F) دهانه را مسدود می کند و جریان رسانه را از طریق شیر متوقف می کند. حلقه سایه (C) از لرزش و زمزمه در کویل های AC جلوگیری می کند.

شیرهای برقی در طیف وسیعی از کاربردها با فشارهای بالا یا پایین و دبی کم یا زیاد استفاده می شوند. این شیرهای برقی از اصول عملکرد متفاوتی استفاده می کنند که برای کاربرد بهینه هستند. سه مورد از مهمترین آنها در این مقاله توضیح داده شده است: بازیگری مستقیم، بازیگری غیر مستقیم و عملیات نیمه مستقیم.

شیر برقی دو طرفه

شیر برقی دو طرفه دارای دو درگاه ورودی و خروجی می باشد. جهت جریان برای اطمینان از عملکرد صحیح بسیار مهم است، بنابراین معمولاً یک فلش جهت جریان را نشان می دهد. برای باز یا بسته کردن دهانه از شیر دو طرفه استفاده می شود. شکل 3 نمونه ای از شیر برقی دو طرفه را نشان می دهد.

انواع شیر برقی

شیر برقی به طور معمول بسته است
برای یک شیر برقی به طور معمول بسته، دریچه در صورت قطع برق بسته می شود و رسانه نمی تواند از طریق آن جریان یابد. هنگامی که جریان به سیم پیچ ارسال می شود، یک میدان الکترومغناطیسی ایجاد می کند که پیستون را به سمت بالا و غلبه بر نیروی فنر را مجبور می کند. این کار مهر و موم را از بین می‌برد و روزنه را باز می‌کند و به رسانه اجازه می‌دهد از شیر عبور کند. شکل 5 اصل عملکرد یک شیر برقی معمولی بسته را در حالت های بدون انرژی و برق نشان می دهد. برای اطلاعات بیشتر مقاله ما را در مورد شیرهای برقی معمولی بسته در مقابل شیرهای برقی معمولی باز بخوانید.

دیدگاه خود را بنویسید

  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...